pakit

Hi,
I apologize to all but I am just arrived in France and I don't speak French yet.
So I have , apparently, the famous problem of "Bloquèè etape 4" with my Freebox.
I tried to contact the assitance number, 3244, but because I don't understand French :(, I didn't understand a lot.

I entered in the section of the reports of malfunction of freebox and I inserted my Identifiant and Code de access, but then I didn't understand what the recorded voice said.

So, I want to ask you If i can consider my ticket opened.

Thank you to all, I hope someone can help me....I'm a little in difficulty

grabouille

Re : Bonjour, Bloquée étape 4...Aide, s'il vous plaît.
« Réponse #1 le: 21 June 2012 15:54:44 »
Hi packit,
Maybe you could explain your situation: Do you have ordered the Freebox recently, or was it already running and it's run out ?

pakit

« Réponse #2 le: 21 June 2012 19:11:02 »
Hi grabouille,

I have already received my freebox at home.
I have checked the line state on free.fr in my panel control and the state of line is active, but my freebox is blocked on step4 during the initialization phase.

pakit

« Réponse #3 le: 22 June 2012 21:35:08 »
La connexion du panneau de gestion est active.
Mais le serveur freebox est bloqué à l'étape 4 lors de la phase d'initialisation
J'ai appelé le 3244, j'ai touché le bouton 2, puis je tape la touche 1 et j'ai inclus l'identification de la ligne téléphonique. Mais après je ne comprenais pas ce que la voix enregistrée dit, malheureusement, je viens d'arriver en France et encore ne parle pas français, pensez-vous que je puisse examiner la demande pour la chirurgie ouverte?
De mon panneau de gestion ne semble pas aucun ticket.

Quelle est la procédure appropriée pour ouvrir un ticket en appelant le 3244?

merci beaucoup
« Modifié: 22 June 2012 22:14:16 par pakit »

strabenstone

« Réponse #4 le: 24 June 2012 22:37:21 »
Hello,

Please give me your free ID customers, begin 01,02,03,04 or 05
else, give me your phone number
in private message, I can to open a workorder
Regards,